Acum ai livrare gratuită la orice comandă peste 500 de lei, rate cu 0% dobândă și 101 NOPȚI DE TEST. DACĂ NU EȘTI MULȚUMIT PRIMEȘTI TOȚI BANII ÎNAPOI!

Tu cum preferi să dormi?

Tu_cum_dormi

În timpul somnului, corpul tău lucrează pentru a se reface și a se repara singur. Poziția ta de somn poate ajuta sau împiedica acest proces, în funcție de cât de eficient susține curbura naturală a coloanei vertebrale. De asemenea, este obișnuit ca oamenii să se trezească cu dureri și dureri noi dimineața, uneori din cauza poziției de somn. Ne petrecem o treime din viață dormind sau odihnindu-ne, așa că, pe lângă o saltea de calitate, este important să alegeți o poziție de somn care să vă ajute corpul să se recupereze fizic. 

O poziție corectă de somn poate ameliora stresul asupra coloanei vertebrale, în timp ce o poziție nesănătoasă poate crește durerea sau rigiditatea la spate, brațe sau umeri, toate contribuind la un somn de calitate inferioară.

Care este cea mai bună poziție de dormit?

Cea mai bună poziție de somn este cea care promovează alinierea sănătoasă a coloanei vertebrale de la șolduri până la cap. Cum arată asta pentru tine depinde de starea ta personală de sănătate și de ceea ce ți se pare confortabil. Acestea fiind spuse, există unele poziții care sunt considerate mai sănătoase decât altele. Mai exact, dormitul pe lateral sau pe spate este considerat mai benefic decât dormitul pe burtă. În oricare dintre aceste poziții de somn, este mai ușor să vă mențineți coloana vertebrală susținută și echilibrată, ceea ce ameliorează presiunea asupra țesuturilor coloanei vertebrale și permite mușchilor să se relaxeze și să se recupereze. Cu toate acestea, dacă dormitul pe burtă vă vine bine, nu vă simțiți obligat să îl schimbați. Puteți minimiza riscul de durere și puteți îmbunătăți alinierea coloanei vertebrale cu salteaua și perna potrivite. Diferite poziții de somn oferă diferite beneficii care vă pot fi utile dacă aveți de-a face cu dureri de spate, sarcină, alergii, reflux acid sau altă afecțiune de sănătate. În aceste cazuri, ar putea merita să încercați o nouă poziție de somn pentru a permite un somn mai odihnitor. Într-un studiu, un grup de adulți cu dureri de spate au fost instruiți să doarmă pe spate sau pe o parte. Ei au experimentat o ușurare semnificativă a durerii în doar patru săptămâni. Adaptarea la o nouă poziție de somn necesită timp, dar este posibil. Ai răbdare cu tine și folosește perne pentru a-ți antrena corpul în noua poziție.

Dormitul pe lateral

Dormit pe lateral

Peste 60% dintre oameni dorm pe o parte, bărbații petrecând mai mult timp pe o parte în fiecare noapte decât femeile. În copilărie, ne împărțim nopțile dormind în toate pozițiile în mod egal, dar la maturitate apare o preferință clară pentru somnul lateral. Flexibilitatea coloanei noastre scade pe măsură ce îmbătrânim, ceea ce poate face ca poziția de dormit laterală să fie mai confortabilă pentru adulții în vârstă. Dormitul pe o parte oferă mai multe beneficii. Promovează alinierea sănătoasă a coloanei vertebrale și este poziția de somn cel mai puțin probabil să provoace dureri de spate, mai ales atunci când este susținută de perne. De asemenea, somnul lateral poate reduce arsurile la stomac și sforăitul, făcându-l o poziție de dormit mai bună pentru persoanele cu apnee în somn sau reflux acid. Somnul lateral poate fi deosebit de benefic pentru:

  • Femeile însărcinate
  • Persoanele cu reflux acid
  • Persoanele cu dureri de spate
  • Persoane care sforăie sau au apnee în somn
  • Persoanele în vârstă
  • Cea mai bună poziție de dormit pentru sarcină

Experții recomandă celor care sunt însărcinate să doarmă pe o parte, cu genunchii îndoiți. Poziția de dormit lateral ameliorează presiunea burtei în creștere, permițând inimii să pompeze și sângelui să curgă ușor în tot corpul. În special, partea stângă este recomandată deoarece previne presiunea asupra ficatului și facilitează fluxul sanguin sănătos către făt, uter, rinichi și inimă. Dacă simțiți disconfort când dormi pe partea stângă în timpul sarcinii, puteți trece pe partea dreaptă din când în când pentru a elibera presiunea asupra șoldului stâng. De asemenea, puteți scăpa de tensiune punând perne sub burtă, între picioare și în partea mică a spatelui.

Cea mai bună poziție de dormit pentru durerile de spate

Cea mai bună poziție de dormit pentru durerile de spate este pe o parte, cu o pernă sau o pătură între genunchi. Somnul lateral poate, de asemenea, ameliora simptomele celor cu dureri de gât sau de spate. Alege o pernă cu o înălțime sau o grosime care se potrivește cu distanța dintre gât și umăr. Cu o pernă mai groasă, gâtul tău va rămâne aliniat cu coloana vertebrală în timp ce dormi pe o parte, prevenind durerea și durerea, menținând în același timp alinierea corectă.

Există dezavantaje să dormi pe o parte?

Poziția de dormit laterală nu este recomandată pentru:

  • Persoanele cu dureri de umăr
  • Oamenii îngrijorați de riduri

Somnul lateral poate duce la dureri sau senzație de strângere a umerilor, așa că este bine să vă schimbați pozițiile ocazional și să folosiți perna și saltea cele mai potrivite. Asigurați-vă că salteaua are suficientă flexibilitate pentru a permite șoldurilor și umerilor să se afunde mai adânc decât coloana centrală. Somnul lateral poate contribui, de asemenea, la apariția ridurilor faciale, deoarece fața ta este apăsată pe pernă, întinzând și comprimând pielea.

Este o parte mai bună decât cealaltă?

Dacă sunteți deja o persoană care doarme lateral și doriți să alegeți această sugestie, alegeți să dormiți pe partea stângă în loc de partea dreaptă. Dormitul pe dreapta poate crește presiunea asupra organelor tale interne, motiv pentru care experții recomandă stânga femeilor însărcinate și celor care dorm cu reflux acid sau boala de reflux gastroesofagian (GERD). Dormitul pe dreapta poate intensifica, de asemenea, simptomele arsurilor la stomac. Dormitul într-un mod mai puțin simetric vă poate crește riscul de apariție a simptomelor dureroase la trezire, așa că utilizați perne pentru a obține o poziție laterală de dormit care să vă alinieze coloana vertebrală de la șolduri la cap. Pune perne pe ambele părți ale corpului pentru a te menține pe loc și pune o pernă mică între genunchi pentru a uniformiza șoldurile.

Dormitul pe spate

Dormit pe spate

Culcat pe spate este a doua cea mai populară poziție de somn, cu o mulțime de beneficii care rivalizează cu poziția de dormit lateral. Când sunteți drept pe spate, este ușor să vă mențineți coloana vertebrală aliniată și să vă distribuiți uniform greutatea corpului, prevenind orice potențiale dureri la gât sau la spate. Dormitul pe spate poate ameliora, de asemenea, congestia nasului înfundat sau alergiile, atâta timp cât vă sprijiniți într-o poziție verticală. Pielea ta beneficiază și de poziția de dormit pe spate. Deoarece sunteți cu fața în sus, nu există nicio pernă sau saltea care să vă apasă pe față și să contribuie la apariția ridurilor.

Somnul pe spate poate fi deosebit de benefic pentru:

  • Persoanele cu dureri de coloană lombară
  • Persoanele îngrijorate de riduri
  • Persoanele cu dureri de gât
  • Persoanele cu congestie nazală
  • Cea mai bună poziție de dormit pentru durerile de gât

Întins pe spate este cea mai bună poziție de somn pentru durerile de gât, deoarece previne alinierea greșită care poate apărea în pozițiile laterale sau ale stomacului. Pentru a preveni durerea de gât, folosește o pernă care susține gâtul în timp ce lasă capul să se afunde mai adânc. Pernele din spumă cu memorie sau pernele cu un divot pentru cap sunt opțiuni bune. Alternativ, puteți rula un prosop sub gât și puteți folosi o pernă mai plată pentru cap. Când dormi pe spate, încearcă să ții brațele în poziții similare. De exemplu, să le ai pe amândoua întinse lângă tine este de preferat decât să ai unul sprijinit pe frunte, deoarece asta provoacă neuniformități la nivelul coloanei vertebrale care pot contribui la durerea de umăr sau gât.

Cea mai bună poziție de dormit pentru nasul înfundat

Dacă te confrunți cu alergii sau cu nasul înfundat, folosește perne pentru a-ți sprijini partea superioară a spatelui, astfel încât să fii într-o poziție mai verticală, fără a prăbuși coloana vertebrală. Această poziționare vă poate permite căilor respiratorii să rămână deschise și vă poate ajuta să vă drenați nasul. Evitați să stați întins pe spate, deoarece acest lucru poate crește congestia nazală.

Există dezavantaje să dormi pe spate?

Poziția de dormit din spate nu este recomandată pentru:

  • Femeile însărcinate
  • Persoane care sforăie sau au apnee în somn
  • Persoanele cu anumite tipuri de dureri de spate
  • Persoanele cu BRGE sau reflux acid
  • Adulți mai grei
  • Vârstnici

Somnul pe spate este cea mai proastă poziție de dormit pentru persoanele cu sforăit și apnee în somn, deoarece vă lasă susceptibil la colapsul căilor respiratorii. Mai mult de jumătate dintre oameni au apnee în somn dependentă de poziție, ceea ce înseamnă că severitatea simptomelor lor crește atunci când stau întinși pe spate. De asemenea, în timp ce unii oameni simt o ușurare din poziția de dormit din spate, alții consideră că le crește durerile de spate. În funcție de fermitatea saltelei, se poate forma un mic spațiu între partea inferioară a spatelui și suprafața saltelei, ceea ce poate duce la o tensiune incomodă în partea inferioară a spatelui. Puteți rezolva acest lucru plasând o pernă subțire în acea zonă sau plasând o pernă sub genunchi. În orice caz, veți elibera presiunea susținând în același timp curbura naturală a coloanei vertebrale. De asemenea, puteți comuta între somnul pe spate și pe partea laterală pe tot parcursul nopții. Poziția de dormit pe spate nu este recomandată femeilor însărcinate, deoarece un bebeluș în creștere poate adăuga presiune asupra inimii și îngreunează curgerea cu ușurință a sângelui. Persoanele cu reflux de acid sau BRGE ar trebui, de asemenea, să evite să doarmă pe spate. Episoadele de BRGE devin mai frecvente în această poziție și pot începe la un minut după trecerea la culcat pe spate. În cele din urmă, pe măsură ce îmbătrânim sau creștem în greutate, devine mai greu să respiri în timp ce stăm întinși pe spate, din cauza presiunii gravitației asupra corpului. Trecerea la o poziție de dormit laterală poate fi o opțiune mai bună pentru persoanele mai grele și mai în vârstă.

Dormitul pe burtă

Somn pe burta

Stomacul este cea mai puțin populară poziție de somn. Cercetările sugerează că petrecem mai puțin de 10% din noapte dormind în această poziție. Cu toate acestea, somnul stomacal are unele beneficii. Și anume, poziția stomacului de dormit poate ajuta la ameliorarea sforăitului, prin deschiderea căilor respiratorii. Cu toate acestea, coastele tale trebuie să lucreze împotriva gravitației pentru a respira în această poziție, ceea ce te poate obliga să folosești mai multă energie și, prin urmare, să faci somnul mai puțin odihnitor.

Ce este în neregulă cu somnul stomacal?

Poziția de dormit a stomacală vine cu mai multe dezavantaje și nu este recomandată pentru majoritatea oamenilor. În special, următoarele persoane ar trebui să evite să doarmă pe burtă:

  • Femeile însărcinate
  • Persoane cu dureri de gât sau spate
  • Oamenii îngrijorați de riduri

Poziția stomacului oferă cel mai puțin sprijin pentru spate dintre toate pozițiile de dormit și crește presiunea asupra coloanei vertebrale, provocând uneori durere la trezire. Pentru a dormi pe burtă, trebuie să dormi cu capul îndreptat pe o parte, răsucindu-ți invariabil gâtul și capul în afara alinierii cu restul coloanei vertebrale. Dacă salteaua nu este suficient de fermă, stomacul și șoldurile se vor scufunda în saltea, întinzându-ți coloana vertebrală din aliniament. Acest tip de postură de somn asimetrică poate avea un impact negativ asupra coloanei vertebrale în timp. De asemenea, dormitul pe burtă poate contribui la apariția ridurilor faciale, deoarece fața ta este apăsată pe pernă sau pe suprafața saltelei.

Cum să dormi mai bine pe stomac

Fără perna și salteaua potrivite, este ușor ca poziția de dormit a stomacului să provoace dureri și dureri. Cu toate acestea, este posibil să dormi bine în această poziție. Dacă îți place să dormi pe burtă, încearcă să faci asta cu o pernă foarte subțire sau fără pernă. În acest fel, puteți evita să vă înclinați gâtul înapoi și în sus, creând și mai multă dezechilibru și disconfort al coloanei vertebrale. Așezați o pernă subțire sub șolduri pentru a uniformiza și mai mult coloana vertebrală și pentru a elibera presiunea. O saltea fermă poate preveni, de asemenea, unele dintre problemele de aliniere a coloanei vertebrale care apar din somnul pe burtă. Când salteaua este fermă, este puțin probabil să vă scufundați adânc în suprafața saltelei și să vă întindeți coloana vertebrală din aliniament.

Cea mai bună poziție de somn pentru tine este oricare poziția de somn care îți permite să te bucuri de o noapte odihnitoare de somn neîntrerupt și să te trezești dimineața simțindu-te împrospătat și fără dureri.

Dacă asta descrie poziția ta actuală de somn, nu te simți forțat să o schimbi. Dacă crezi că o nouă poziție ar putea face somnul mai confortabil pentru tine, continuă și încearcă o altă poziție. Ai răbdare și utilizează strategiile de mai sus  pentru a te ajuta să te adaptezi la noua poziție. Poziția ta de somn și salteaua de calitate joacă un rol esențial în calitatea somnului tău. Schimbarea este doar una dintre multele strategii pe care le poți încerca pentru un somn mai bun.

Scroll to Top